Åter från väglöst land

Ja, väglöst är det väl knappast - men det saknas både el och vatten (ja, brunn finns ju).

image55

Både bada och fiska hann vi med


image57

image56


Som vanligt fanns det gott om fisk i sjön - Jonsson drog upp sin första öring - och den var riktigt bra i storlek runt 1,5 kg. I år var vi så kräsna att vi kastade tillbaka det mesta vi fick för att bara spara och röka abborrar i samma storleksklass som den på bilden.

Bra mete i ån var det också.

Efter hemkomsten i torsdags så har jag tvättat och tvättat och tvättat känns det som. Vädret är uruselt idag och på måndag börjar Jonsson om att jobba.  Själva har jag några veckor kvar innan skolan drar igång igen.

Har fått alla poäng för andra året nu, men fick en chock när jag kollade poängen eftersom jag hade 120.....  men kom på att det är ju EU-anpassningen av högskolepoäng som "ställer till det" .

Kommentarer
Postat av: Monkan

Sååå himla mysig stuga *L* Påminner om våran, men våran är i lite större behov av renovering. Vi har ingen brunn heller, men vi har en kall källa som rinner förbi utanför *mumms* så gott vatten man får ur den!!! Vilka gigantiska fiskar *L* där hade min son velat vara och fiska!!!

2007-07-08 @ 10:43:36
URL: http://lovely-one.bloggagratis.se/
Postat av: Schwärmora

Ni hade ju jättetur med vädret. Men var är alla myggorna?
Tack för besöket på er väg mot Bellvik. Nästa gång (snart alltså) vill jag bjuda på mat, här hemma eller på Folkan.

2007-07-08 @ 11:01:27
Postat av: Carola

Jo, det är rätt fint där och fiskarna är riktigt stora och nappar bra - det är kul att fiska då :-)
Men det är väl så i Lappland *s*
Mygg var det färre än vanligt - tack och lov.
Jo, vi kommer säkert till Fällis fler gånger i år!

2007-07-08 @ 12:20:37
URL: http://mammamuh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0