Redan onsdag

och lite har blivit gjort här hemma.

Jag kanske inte borde vara mamma - kanske borde jag bo ensam.

Jag får det inte att gå ihop. Hur i hela friden ska man klara av att ta hand om 3 ungar, jobba 25% och plugga på heltid + hinna med att städa, tvätta, handla och laga mat?! Och dessutom vara en glad och trevlig person, ha tid för sig själv och vara en vacker och tillmötesgående hustru?!

Vilka förväntningar finns det egentligen på mig?  Och finns det en rimlig möjlighet att nå upp till dem?

Studierna klarar jag av men de är inte speciellt krävande (förutom i perioder då Micke är kursansvarig - för han är galen)
Jobbet kunde jag engagera mig i lite mer tycker jag....
Hushållet sköter jag bättre och bättre - ibland säger t.o.m. morsan att jag har fint *s* , men här finns det mycket kvar att utveckla. Tvättningen går på rutin.
Matlagning/bakning  vet jag att jag klarar av, men jag har inte så ofta lust att laga mat. Bakar iallafall en del matbröd och kokar tomatsås tll köttfärssåsen - sylt och saft brukar jag också göra en del.
Engagemang i barnen har jag även om jag känner att det kan bli för mycket ibland. Det märks att vi är många tjejer med starka viljor och enorm envishet.
Glad och trevlig skulle jag kunna vara oftare än vad jag är nu - tyvärr så är det ju nästan bara de närmaste som utsätts för mitt dåliga humör.
Tid för mig själv - jo, det händer att jag får sitta ostört vid datorn ;-) i övrigt så är det inte mycket, men det blir bättre till hösten.
Vacker - kommentar överflödig, men jag är hellre smart än vacker.
Hustrubiten är väl den som är sämst - ligger säkert efter städningen....  Jag är helt enkelt ingen trevlig person att bo ihop med i perioder. Jag är medveten om det och försöker så gott jag kan. Hur jag mår för tillfället är väldigt avgörande.

Planerna för idag är små - då kanske jag klarar av att göra allt också. 
Vika all tvätt
Baka en kladdkaka inför besökaet från Hörnefors imorgon 
Baka frukostbröd
Allmän bortplockning på övervåningen.
Om det inte regnar kanske vi tar oss en promenad senare idag.

Jo, jag ska prova BH:ar också som Mia var förbi med igår - att det ska vara så eländigt med att hitta BH:ar i rätt storlek så man måste rota igenom kompisarnas underkläder för att hitta  nått som passar.

Nu har alla mina tjejer behagat kliva upp :-)

Ha det gott - igelkott!


Uppdatering 15.00
Vika all tvätt
Baka en kladdkaka inför besökaet från Hörnefors imorgon 
Baka frukostbröd
Allmän bortplockning på övervåningen.
Promenad
Prova BH:ar
Diska

Plocka ur diskmaskinen
Bädda



 Uppdatering sent
Vika all tvätt
Baka en kladdkaka inför besökaet från Hörnefors imorgon
 
Baka frukostbröd
Allmän bortplockning på övervåningen.
Promenad  - en kort
Prova BH:ar
Diska

Plocka ur diskmaskinen
Bädda


Kommentarer
Postat av: Mia

Tja och godmorgon, bruttorna där borta i andra änden av byn *typ* Ja, du har sagt 300 för allt till andra, du får prova och se om du kan ha så löser sig det sen...Tänkte på en annan sak om du vill, jag är ju en "städtant" som heter DUGA...om jag och dotra kommer förbi någon dag då du har verkligen tid, så kan ungarna vara ute och leka och du och jag kan röja inne, jag hjälper gärna till, älskar ju att inreda, städa och feja på :-) vi kan laga mat också hos er och bara stöka en hel dag...ta varsin våning eller nått :-) tyvärr kan jag ej hjälpa till på hustru biten, men det fixar du så fort du känner dig okej med allt annat så löser sig resten också, du vet vi kvinnor ska ju vara så himlars duktig på allt och klara allt så vi hinner inte ens vara less och depp...(känner så själv) men nu har jag lagt ner allt sånt, jag bara är...fast städa gillar jag ännu :-) försöker inte alls få ihop allt och Anders han får snällt vänta tills jag mår okej igen...att vara den bästa flickvännen igen...på alla sätt då, vacker, glad och du vet!!! Huvudsaken är ju att man pratar och berättar läget :-) Säg till nu så kommer vi (dotter och jag) och fejar loss på huset erat :-) var inte för stolt eller nå nu att du inte kan säga KOM HIT, utan vi hjälps åt, du hjälper ju mig genom att finnas där och lyssna...(med fika också)
*kram*

2007-07-11 @ 09:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0