Städdag

9.00 Idag har Jonsson börjat om att jobba efter sin korta semester.  Jag och ungarna har beslutat oss för att dra igång operation storstädning och vis av erfarenhet så tar vi trots allt en sak i taget.  Eller några saker i taget.

Tvätt och sånt går parallellt med annat. Blomskötsel lika så och allmän bortplockning.

Tvättmaskinen snurrar och snart har jag vikt all ren tvätt och ska lägga undan den - sedan blir det sovrummet som ska tas omhand (det kommer inte ta så lång tid hoppas jag). Förhoppningen är att vi ska få klart övervåningen idag - får vi det ska ungarna få en pool :-)  så än så länge är de väldigt engagerade!

uppdateringar kommer under dagen

10.40
Fönster i sovrum, kök och matplats är torkade, alla sängar är bäddade, den blöta tvätten är hängd, all torr tvätt är vikt och undanstoppad, blommorna är vattnade och döda blad är bortplockade - lite annat småplock är också gjort.


15.00

Intentionerna var bra och det är väl tanken som räknas....  som vanligt så blev det bara pannkaka av allt - jag fixar nog bara att bo i en etta med kokvrå!  Annars får jag aldrig städat - jag gillar ju att ha städat, men orken eller är det kanske förmågan?! saknas för att någonsin få det klart.

Trots allt - Ytterligare två omgångar tvätt är klara och hängda. Posten är hämtad, inköpslista påbörjad, bokhyllan/tvbänken nere är avplockad och flyttad till F's rum, F's kläder är instoppade i hennes klädskåp. och ytterligare ett par saker har hittat till sina platser. Jag vet att det alltid är något, men jag vill verkligen att det ska städa ig själv - jag hatar att städa!

Ingen kul post var det heller *s* en På andra sidan häcken DVD - Ingen ICA Kuriren dag heller, ingen Elle - trots att det borde kommit iallafall i fredags - jag börjar allvarligt fundera på vad vår brevbärare håller på med....

17.00
Bastun är urstädad och städad - det var på tiden, sen har det inte blivit nått mer gjort förutom att alla fönster i vardagsrummet är putsade på insidan, fönsterbänkarna är torkade i alla rum också. Mitt datorskåp är fint och det är bortplockat i sovrummet., bokhyllan i vardagsrummet är torkad och saker som ska i flyttalådor och vänta tlls jag växer i dem kläder är lagda dit de ska - det får väl räcka det iallafall - ny dag och nya tag imorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0