Stegräknare

läste någonstans att man skulle gå 10.000 steg / dag för att behålla sin vikt och måbra ska man gå , det motsvara 6 km/dag. För att garanterat gå ner vikt behöver hman gå 15 000steg/dag, vilket är 9 km/dag.

10.000 steg är mycket - eller ska man räkna dubbelt upp?! för jag tar då steg med bägge fötterna *s*

Jag är glad om jag kommer upp i 5000 .... kommer inte ihåg hur många steg det blev när jag gick till och från tjejernas skola - det är 5km t.o.r., men inte var det i närheten av 10.000 inte - tror inte att det var ens hälften...

Den som lever får se. Det kan ju bli en sporre bara att se hur många steg man kan skrapa ihop.

Måste ut och promenera idagalltså *s* annars kommer jag då inte ens upp i 5000 steg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0