Svettigt värre

jo, det är ju en del att göra i boningen, speciellt efter att jag beslutat mig för att stora rummet nere ska vara iordningställt i helgen.

Men det blir inte helt enkelt . det är svårt att ro båten iland på egen hand och de andra har i ärlighetens namn inte varit speciellt villiga att hjälpa till.

Igår var vi en sväng på stan och på loppisen, men hittade inte speciellt mycket. Var mest ute efter tröjor till lillan i storlek 92, men sånt var det dåligt med och det lilla som fanns var rosa. Nej, rosa är inte min favoritfärg, men jag överdriver inte om jag säger att alla långärmade tröjor som lillan har är rosa *hata*

Det blev hela 20.000 steg igår - inte illa pinkat tycker jag.

Nu ska jag återgå till plockandet - återkommer om jag inte gått vilse


Uppdatering 19.00
Är inte riktigt klar där nere, men mycket är borta.

Som sagt tidigare i veckan så fixaden jag iallafall en flyttkartong med kläder till barn i byn som kanske behöver det, transporterade dem till Mia i lördagskväll och fick mycket gott te. Sen gjorde jag iordning en banankartong med kläder till "08:orna" som de tagit med sig idag - de drog även iväg med en gammal barnvagn som vi hade stående. Sen skulle de ta med en madrass, men den blev bvar eftersom deras två tjejer beslutade sig för att sova över. Madrassen åker vidare imorgon iallafall.

Mycker är bortplockat från det stora rummet och otroligt nog så är majoriteten av sakerna sorterade och lagda på sina platser. Det återstår en del att göra, men det går inte nu eftersom lillan bara SKA vara med mamma. Oh det måste hon ju få. 10.000 steg hittills. Blir nog inte så många till idag om jag inte kan komma mig iväg på en promenad när lillan somnat.  Fast Jonsson kanske inte klarar av att hålla ställningarna här hemma med fyra galna tjejer födda 97-99....

Slut för idag, tack för idag

Kommentarer
Postat av: Mia

Guuu vad du kånkar på och stegar omkring *duktig* vi har cyklat långt istället :-) men tagit semester i dagboken, ids inte skriva just nu...vill bara vara, vi ser ju när man kommer åter igen...
*kram*

2007-07-22 @ 20:44:17
Postat av: Schwärmora

Det stegantalet visar på 1 mil ca. Inte illa pinkat, stegat, menar jag.

2007-07-23 @ 19:29:46
Postat av: Carola

Jag är väldigt fundersam på det där med steg och distans. Det beror ju på hur långa steg man tar *s*
Går jag 5 km så får jag ju ett visst antal steg som kanske motsvarar 3,5 km om jag går dem inne. Jag har inte mätt, men så är det ju. Man tar kortare steg om man pysslar på inne. Iallafall jag. Det bevisar iallafall att man rör på sig och det är ju viktigast

2007-07-24 @ 05:29:41
URL: http://mammamuh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0