Veckans steg v 29

Måndag: 8600
Tisdag: 7400
Onsdag: 13000
Tordag: 11000
Fredag: 20000
Lördag 11000
Söndag 12000              
Summa   83000

nästan 12000 steg/dag  och det får väl anses godkänt men inte mer.

Målet i veckan är att passera 91000 steg totalt

Egentligen är dock stegantalet rätt missvisande när det gäller hur mycket man rör sig. Är jag hemmavid och pysslar på tillryggalägger jag ju mindre distanser trots att antalet steg blir fler. Går jag ut och promenerar så tar jag ju betydligt längre steg. Att jag sedan cyklar mycket (med cykelkärra och last) märks ju inte heller på stegräknaren.
Har jag stegmätaren i fickan eller i byxlinningen räknas inte alla steg. jag kollade faktiskt en dag efterom jag tyckte att jag gått så få steg med tanke på att jag gått mycket och långt. Inte ens hälften av stegen registrerades.....  Detta test gjordes i onsdags då jag gick samma sträcka som på måndagen - på onsdagen blev det 3000 steg den sträck som på måndagen gar 1300.
Numera är stegräknaren på strumpan alt. på skon.


Gårdagens steg uppgick till 10.000 (+ en cykeltur på ca 5km) - idag blir det 2 cykelturer på 5km minst - så stegen blir ju lidande *s*  men ska jag komma upp i 91000 då är det bara att börja stega på.

 

Kommentarer
Postat av: Mia

Tja
Du är gode duktig du som stegar på så...man skulle ha nått som räknar då man cyklar också...Idag skulel vi ha varit på kör träningen men dotra ville inte, hon har haft ont i magen [skriver upp datum - mens]sen har hon ju sin "låssas syster" här också så vi ringde och sa att vi ej kom...
Hoppas ni får en skön vecka...
*kram*

2007-07-24 @ 13:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0