Dagisfunderingar

Det är snart dags att ansöka om dagisplats till det minsta livet i familjen - och utbudet är ju inte precis begränsat....  bara i byn finns ett stort antal förskolor med flera avdelningar på varje - hur vet man vad man ska välja?

Förra gången var det så enkelt - det fanns bara ett intressant alternativ - det är fortfarande det mest intressanta - dock inte på långa vägar speciellt praktiskt.

Det dagiset vi har närmast kan jag säkert gå till för att hämta varje dag utan att ha ihjäl mig, men som min fysiska form varit senaste åren så är det inte säkaret att jag kommer att orka det - då blir det att lillan får vara hemma de dagar jag inte klarar av att spatsera den biten. Sen finns det ytterligare 2 dagis inom rimligt gångavstånd - ett vid de andra tjejernas skola och ett åt ett mer annat håll. Sedan finns ytterligare ett par dagis i byn - alla går naturligtvis att gå till - även om det blir långt.

Sen finns ju alternativet med förra dagiset, men det kräver ju mer - dvs bil dagligen eftersom det inte ligger nära.

Svårt det här - någon som har några tips?!

Kommentarer
Postat av: Mia

Tjenna!
har ni kollat på dagmammor? det ska visst finnas några i byn också *L* Sen tycker jag nog att det närmaste dagiset (som känns bra som du orkar gå till) skulle kunna vara ett bra alternativ, man kan gå sakta och ta det lugnt...Eller om det nu är så att ni känner mest "trygghet" typ med det dagis dom andra hade så skaffa en till bil, en liten bensinsnål sak *L* Nog löser det sig!!!

2007-03-21 @ 06:13:41
URL: http://hem.bredband.net/miagra
Postat av: Carola

Jo, det är ju sant att det löser sig :-) just nu kan jag då inte ens köra bil :-(

2007-03-26 @ 10:46:11
URL: http://mammamuh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0