Välkommen till min nya blogg!

Jag är ingen ny bloggare, men, nu kände jag att det var dags att starta upp en blogg även på svenska, det är inte många som orkar läsa min andra blogg känns det som.

Vem är då jag?!

Jo, jag är en trebarnsmorsa på dryga 30 som bor i en villa på alltför många kvadratmeter, tillsammans med de tre (inte längre så små) tjejerna och deras far(min man sen dryga 10 år tillbaka).

Husdjur har vi inte många - om man bortser från dammelefanter och sorgmyggor - då har vi så det skulle räcka till ett helt zoo.

Just nu studerar jag på heltid (distans) på Umeå Universitet - antalet högskolepoäng enligt gamla systemet uppgår numera till 55 på Umeå universitet samt 105 på Luleå Tekniska Universitet - så jag har några kurser bakom mig.

Just nu är det en 5p kurs i Nationalekonomi som jag ska ha tenta på nästa vecka!  Sen har jag en uppgift släpande från förra kursen som jag måste försöka få gjord snart så jag kan lägga till ytterligare 10p till mina poäng förutom Nationalekonomikursen.

Mina intressen är förutom att veta allt och lite till - fotografering, trädgårdsskötsel, hemhushållning och liknande.

Förutom att jag studerar på heltid, jobbar 25% och försöker ta hand om hus och hem (barn inräknade) så spelar jag World of  Warcraft, deltar i en del tävlingar online (och vinner prylar) och är med på diverse siter som ger mig godis och andra saker i utbyte mot att jag spenderar lite tid där.

Intentionen med denna blogg är väl mest att skriva om det vardagliga och kanske kommer någon djupare fundering då oh då - de som känner mig väl vet att jag har åsikter om det mesta och lite till - en del recept kommer säkerligen att dyka upp också

Kommentarer
Postat av: Cilia

En blogg på svenska? BLÄÄÄÄÄÄH! ;-þ

2007-03-13 @ 10:16:01
URL: http://ceci2176.livejournal.com
Postat av: Fällfors

Kul med nya sidan. Men nog har jag läst den gamla regelbundet. Hoppas vi hörs (eller jag hör av mig)

2007-03-13 @ 12:04:44
Postat av: Mia

NAJS...äntligen en på svenska också *L*

2007-03-13 @ 12:17:09
URL: http://hem.bredband.net/miagra
Postat av: Carola

Klart att jag måste ha en på svenska också :-)

2007-03-17 @ 18:49:19
URL: http://mammamuh.blogg.se/
Postat av: Anna

Härligt! Inte för att jag inte läser den andra för det gör jag. Har ofta frågat mig själv samma sak, läser någon? Och vill jag egentligen det eftersom jag skriver så privat? Dessutom är den ju tillgänglig enbart för mina vänner så.....Borde kanske också starta en svensk blog men vad skulle jag skriva om???

En singelmammas äverntyr? :) Ingen aning.

Kram på dig och jag har lagt ett rss bokmärke så jag kan ha ordentlig koll på dig även här.

Kram

2007-04-01 @ 16:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0