Måndag - igen

veckorna bara rusar förbi!

Har spenderat mången timma med att läsa. En del bättre än annat, men Anneli Johrdals Klass är du fin nog? rekommenderas.

Andra böcker jag avverkat är Aleksandra Ålunds böcker "Lilla Juga" och Multikultiungdom, Fanny Ambjörnssons bok I en klass för sig och .

Sen har jag avverkat ett par C-uppsatser och håller på med en avhandling av Anna Sandell  Utbildningssegregation och självsortering - Om gymnasieval, genus och lokala praktiker.

Det är väldigt intressant och man får många tips på vad mer man kan fortsätta läsa - om tiden fanns vill säga.

Nu är det inte många veckor kvar tills uppsatsen ska vara inlämnad - och vi har inte ens påbörjat skrivandet! Jag har iallafall läst och läst och läst - så jag har lite på fötterna när det gäller ämnet, men det kommer att bli tight med tid. Speciellt då det inte enbart är skolarbete som ska hinnas med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0