Regnet bara öser ner....

jag som tänkt ta ungarna och maken och cykla till Grans idag, men jag tror att det är meningen att jag ska vara hemma och städa istället. I och för sig så borde jag städa, men jag har till på köpet strukit allt i strykkorgen istället för att ta tag i städandet. Då är det illa.

Egentligen så tycker jag att det är mycket trevligt att ha det fint omkring mig, och om jag väl sätter igång så tar det inte allt för lång tid - eller om jag nu skulle städa på riktigt (d.v.s. dammtorka, torka golvlister och taklister, torka dörrar och dörrposter utöver bortplockandet och dammsugning / vaskning o.s.v.) då skulle det ta tid. bara att dammsuga och torka golvet här uppe tar ju två timmar.

Nej, om jag skulle fixa klart i sovrummet, köket och matplatsen iallafall - det är inte så stökigt här uppe trots allt, fast det känns så eländigt när man gjort fint och så är det demolerat på 5 minuter igen....

Tvätten vill inte torka heller (inomhus alltså) så jag kan inte köra igång fler maskinen heller. Trots att det är mängder med tvätyt kvar (och då har jag tvättat flera omgångar redan i veckan (bland annat 3 igår).

Kommentarer
Postat av: Mia

Stora tjejen glömde sin jacka här, skickar med den idag till skolan med dotra...Vad händer hos dig idag då?

2007-09-10 @ 07:38:47
URL: http://mia-marie.filosoferar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0