Tisdagsfunderingar

Egentligen är livet rätt kompicerat - eller är det kanske så att det är jag själv som gör det komplicerat.

Borde det inte bara vara att liksom bara flyta med och så löste sig allt eftersom- Är det så att man försöker för mycket och sen blir besviken när man misslyckas?


Jag har läst Ditt kompetenta barn av Jesper Juul - och visst det finns mycket bra i den - men den ger mig nog mest dåligt samvete för hur dålig förälder jag är istället för att ge mig verktyg på hur jag ska förbättra mig.

En annan bok jag läst (och ska läsa om igen) är Jag har en dotter av Jeanne & Don Elium - det var ett tag sedan jag läste den och då kändes den inte rätt, men jag ska ge den en ny chans nu när jag ändå ska läsa om en del av mina böcker.

Varför ska det vara så svårt att vara en bra mamma?!


Kommentarer
Postat av: din mamma

ja så kände jag ibland när ni var små och så känner
jag fortfarande ibland
men du är en bra
mamma
kramar till dej min älskade dotter

2007-09-25 @ 14:52:59
Postat av: Carola

vem har sagt att du var bra ;-)
skämt å sido du var en bra mamma på mycket - städa bort efter oss t.ex. du gorde goda bullar (iallafall för det mesta) och du fanns hemma för oss jämt.
Vi hade alltid rent och snyggt hemma och alltid rena kläder. Mat på bordetoch hjälp med läxor (inte för att vi behövde den hjälpen så ofta, men du ville så gärna).
Där är vi så olika som mammor du och jag - ja, mina barn har rena kläder och de får iallafall mat då och då *s*

2007-09-26 @ 08:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0