Jag lockig? Dag 0

Nej, jag har inte tillstymmelse till lockigt hår - det är så rakt ett rakt hår kan bli.

Dock är jag inspirerad av att försöka få min hårbotten på bättre tankar eftersom den är fjällig och eländig - precis samma som jag har i öronen.

Därför har jag idag påbörjat min väg mot lockigheten - nej, skämt å sido. Det finns en site som heter Lockig.se  som förespråkar användandet av enbart balsam. Det kan jag köpa - det blir mindre belastning på miljön, för balsam måste jag använda i håret för att det ska gå att kamma ut.

Så idag har jag tvättat ur håret med ett godkänt schampo (Coop X-tra) och satt i ett godkänt balsam - även det Coop X-tra.
Då får vi ser om det fungerar - dock ska jag byta balsam till någon annat för det luktade verkligen inte gott! Det är inte enkelt att hitta något som är godkänt heller känns det som.

Fårse om jag kan få pappa att svänga förbi Biltema på torsdag när vi ska till IKEA och kolla in deras balsam som är godkänt (och billigt).

Jag tror att den här metoden kommer att minska kostnaderna för hårvård i den här familjen iallafall. Den stora tjejen gjorde sin urtvättning i söndags.

Missa inte MIN tävling


Innehåll: hemligt - men en och annan grej presenteras eftersom!

Kommentarer
Postat av: Malin

Sv; Ja, jag började tidigare eftersom skolan jag börjat på är en rätt så tuff linje - vi läser 900 poäng extra, och för att hinna med det lär vi starta tidigare. :p

2008-08-12 @ 17:37:36
URL: http://malin92.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Bara balsam?! Aldrig tvätta ur balsam, eller fett från håret?? I mina öron låter det som rena grekiskan

2008-08-12 @ 22:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0