Måndag - åter igen

I dag har skolan dragit igång för de två stora, jag och lillan är hemma - jag är föräldraledig t.o.m. sista augusti - sen vet jag inte hur jag ska göra.

I veckan ska jag försöka hinna med tat åka till mormor och morfar och hälsa på iallafall, sedan ska inbjudningskorten till dopet fixas.

Jag satt och kollade upp hur det ser ut framöver och alla helger fram till mitten av oktober har något inbokat redan. Många av dem är minst en heldag borta.

Det finns så mycket jag skulle vilja göra och det innefattar inte att jobba heltid utöver de 25% jag redan jobbar. Dessa 25% medför också att jag bara kan ta ut a-kassa 75 dagar totalt eftersom jag jobbar varje vecka - 75 dagar är inte mycket.

Jag vet att vi klarar oss ekonomiskt även om jag inte skulle jobba mer än mina timmar eftersom jag trots allt alltid jobbar helg.  Ett par dagar i veckan skulle jag gärna jobba, men det ska ju finnas något trevligt arbete också - och jobb växer absolut inte på träd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0