Julförberedelser

Just nu står saffransbiscotti i ungen för att torka, jag sitter och skriver inköpslista inför julens matintag.

Det är så mycket som ska köpas, plus all den andra maten som ska ätas.
Vi har beslutat oss för att lördag får bli en sån där total inköpsdag där både de sista julklapparna ska inhandlas och all julmat.

Jag förbereder så gott det går och ska försöka göra knäck i dag också och baka havrekex till julafton.

Laxen är upptagen ur frysen så att jag ska hinna grava den innan jul.

Pannacottan, äggkokningen  och frukostbröden kan jag inte göra förrän dagen innan julafton och ris a'la Malta förbereder jag inte heller förrän på dagen.

Det är skönt att få en stunds frid i kyrkan på förmiddagen. I går hittade barnkören på att de ska spela upp julspelet på julafton - samma julspel som de medverkat som änglakör i tisdag och onsdag i veckan.

För er som har chansen kom och titta för det är ett riktigt roligt julspel som de anstälda i vår församling sätter upp årligen för skolklasserna. Den största tjejen ska spela värdshusvärden Oliver, den mittersta ska vara herde!

Nu ska jag fortsätta med mina sysslor!


Frid vare med er!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vi åker till svärföräldrarna över jul så därför har jag det ganska lugnt med förberedelserna. Julklappar har jag handlat idag men några återstår. Skönt att det mesta är fixat och imorgon klär vi granen.

Ha en skön helg!

2008-12-18 @ 22:38:07
URL: http://livetsommest.blogspot.com/
Postat av: Cilia

"Det kan som herdde vara lite ensamt här på heden." asg



Jag hostar, kraxar, snorar, har ont i halsen och feber, men i morgon måste jag bli klar med julklapparna! stressar



Och så måste jag försöka blogga också....

2008-12-19 @ 14:51:43
URL: http://dq.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Du har att stå i ser jag, lycka till med alla pysslor. Saffransbiscotti lät förresten grymt julgott!

Välkommen att tävla hos mig - välj om du vill vinna tur i spel&kärlek eller skumpa&ost. Ha en trevlig fjärdeadventshelg! Och som vanligt blir jag glad och tacksam om du vill länka till tävlingen... :-)

2008-12-19 @ 15:19:48
URL: http://www.charlotte.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0