Sjukstuga.... och droskverksamhet

Den stora var på kalas igår på lokal. Sen kunde hon inte sova utan frös så mycket (hon hade ätit en del Ipren igår eftersom hon haft huvudvärk). Tänkte direkt på feber fast hon var pigg och så - 39!  39 och ändå stå på benen...

I morse hade hon ont i halsen och skulle till skolan - jag bad henne kolla tempen - och visst 39,1 så det bev ingen skola idag.

Nog för att jag kört en del taxibilar i mina dagar så känns det som om jag bedriver taxiverksamhet! Igår var det först köra maken till jobbet, sedan med mittersta till skolan, den stora skulle vara hemma för huvudvärk, men då jag kommer hem efter att ha kört mittersta till skolan än den äldsta redo att åka iallafall - ja, det blir så ibland. Sedan hämta den mittersta hos en kompis 16.30, hem och fixa middag och så iväg med största till kalaset och på samma sväng hämta maken (det var ju bra det iallafall). Efter det for jag och lillan på Kappa Kraftliner och tittade på stora traktorer, konstiga maskiner och åkte upp i en skorsten och tittade ut over Backenområdet tillsammans med min far. Lillan har inte fått vara på mottars jobb tidigare, själv hade jag i hennes ålder (3 år) tillbringat mångat immar på denna spännande arbetsplats.

I morse var det först den mittersta till skolan, maken på utbildning och sedan lillan på dagis! Snart ska jag åka till Konsum för att hämta ut ett paket till den största (Pandaförsäljningen) och sedan ska lillan och mittersta hämtas på dagis respektive skola vid 13.45-14.00

Ha det gott idag och jag återkommer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0