Trädgårdsbestyr

Lägesrapport från odlingarna!

potatisblasten är ståtlig och går snart i blom, jag hoppas att det borgar för att det blir gott om potatis i år - trots att jag inte har så många stånd, men det ska bli fler nästa sommar.

Lökens blast utvecklas även den och eftersom det inte blev några lökar alls att tala om i fjol, så ser det mer lovande ut - även lökodlandet ska utökas.

Rädisor, morätter, sallad, rödbetor och dill har kommit upp så pass att jag gallrat en del. Ja, salladen och dillen gallrar jag inte, men det andra.

Det är snart dags att ta reda på rabarber också.

Äppelträden blommar och så även körsbärsträdet som ser ut att få sin största skörd hittills - vilket inte betyder så mycket, men det är alltid roligt med bär, vinbärsbuskarna får bär i år och det är roligt med tanke på att de är väldigt unga.

Champinjonerna har ännu inte gett sig till känna, inte heller persiljan, men det sistnämnda kommer säkert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0