Söndagkväll

SItter och dricker kaffe i en snygg mugg från Iittala - egentligen är det väl inte riktigt sådana dyra vanor jag har, men jag hade turen att vinna ett set förra året i en tävling. Det är härliga muggar även om mönstret kunde varit ett annat.


 Iittala Taika mugg a' 0,4l
Design: Klaus Haapaniemi 


Det blev ingen shopping idag, men jag hängde upp rundstängerna i vardagsrummet iallafall eftersom det skulle vara svårt att hitta en gardinstång som är tillräckligt lång till ena sidan.

Eftersom jag jag är lat så blev det så att jag hängde upp gardinerna jag ska ha till jul - nej, det är inga tomtenissar på dem precis utan de är röda och blårandiga. Det blev riktigt bra måste jag säga.

Annars har jag slagit in paket till julklappsswappen, inte alla förstås, men jag har iallafall kommit halvvägs och det känns riktigt bra. Jag har även slagit in paket till tjejernas adventskalendrar - fortfarande saknas det paket även här, men det finns ju tid till att bli klar. Jag passade även på att slå in de saker jag har hemma som ska bli julklappar. Eftersom jag haft turen(eller skickligheten) att vinna en hel del saker senaste året och absolut inte kommer använda allt så är det ju suveränt att kunna ge bort det till jul.

Till middag idag blev det lax och potatis och tunnbröd. Riktigt gott var det. Snart är det dags för Ensam mamma söker och det har jag tänkt se, men först ska jag ta en promenad eftersom jag verkligen ska se till att gå minst 70000 steg /vecka.

Tyvärr hände ett missöde i tordags vid 16 då min stegräknare nollades så hela torsdagens steg försvann - så jag ligger lite efter i stegen (har 1000 kvar för att komma upp i 70000 så det är ju ingen omöjlighet!)

Ha det gott - jag återkommer sägert senare

Kommentarer
Postat av: Cilia

Jag kanske dricker din ranson? ;þ



Fortfarande lyser era önskelistor med sin frånvaro, snart köper jag julklappar till mig själv och struntar i alla andra! asg

2008-11-02 @ 20:15:14
URL: http://dq.blogg.se/
Postat av: Sara.

hej! fin blogg:)

gå gärna in på min och kommentera:)

2008-11-02 @ 20:23:45
URL: http://gaddii.blogg.se/
Postat av: Cilia

Jag har noterat tjejernas önskningar. :)

2008-11-02 @ 21:10:45
URL: http://dq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0