Till minne av Carolin Stenvall

Eftersom jag inte kände Carolin och inte velat spekulera om vad som hänt har jag valt att inte skriva något förrän nu när kroppen äntligen är hittad och rättsmedicinska undersökningen är gjord.

Fast Carolin inte varit nära mig personligen så arbetar hennes far tillsammans med min - så jag har trots allt hört tankar och funderingar även ur de anhörigas synvinkel och jag har förstått att de haft stort stöd i sin tro, man kan tro att en sådan här sak skulle få människor att tvivla på sin Gud, men så är inte fallet utan detta är en prövning - en synnerligen hård prövning - för ingen vill mista sitt barn och att mista sitt barn på detta brutala sätt måste ändå vara ett snäpp värre.

Carolins liv blev för kort och det hon utsatts för ska ingen utsättas för någonsin, nu har det hänt och livet går vidare för familj och anhöriga - ett liv som saknar en del som borde finnas där.

Under helgen har Carolin Stenvalls minne hedrats av många. Kyrkan i Hortlax har stått öppen för ljuständning och samtal.

- Det känns viktigt att vi håller vår kyrka öppen så att människor kan komma hit och uttrycka sina känslor och visa sitt deltagande, säger prästen Anna Andersson till Norrländska Socialdemokraten.
En jämn ström av besökare har under hela helgen kommit till kyrkan.

- Många är tysta och tänder ett ljus, andra vill prata och dela sina känslor, säger Anna Andersson.
Hon berättar att många som kommit till kyrkan kände Carolin personligen.
- Andra har nära kontakt med hennes familj och de allra flesta är på ett eller annat sätt berörda av det ofattbara som hänt.



Det obehagliga i historien är inte enbart den 50-årige gruvarbetarens dåd mot Carolin - utan även den läcka som finns hos polisen som kunnat äventyra hela utredningen för att denna person inte kan motstå de mutor han/hon fått för att avslöja detaljer till dagspressen.

Mina tankar går till Carolin Stenvalls familj och anhöriga, hennes vänner och bekanta som nu saknar en person som de älskar. Mina tankar går även till alla andra som förlorat en kär person.
Till sist går mina tankar även till den anhållnes familj som säkert även de lever i chock över vad som hänt och de saknar troligtvis det stöd som finns för Carolins nära och kära. Jag hoppas att de slipper bära skuld över det som hänt och att ingen ger dem skuld.  När något händer liknande detta får tyvärr även gärningsmannens familj utstå spott och spe för vad som hänt - trots att de oftast inte har något med dådet att göra

Kommentarer
Postat av: Jonna

Sugen på att tävla?:)

2008-10-27 @ 21:47:35
URL: http://jonnaa.se
Postat av: Anonym

Det är ok med mej, jag skulle lagt priset på lådan igår men så blev det inte. Vi fick besök av spekulanter på två saker som vi haft ute på blocket. Men idag blir det av så du borde ha paketet i morgon eller på torsdag. Hoppas det är ok!?

Sara

2008-10-28 @ 08:43:53
Postat av: narren

Hej!

Vad fint skrivet. Precis som du skriver så är det en stor tragedi för många. Även för gärningsmannens familj. Så det är ett högt pris många får betala för en enda galnings skull. Undra om han någonsin tänkte på det? Att även hans egna nära och kära kanske blir drabbade av hans onda gärning.

Ha en fin dag / MVH

2008-10-28 @ 09:47:53
URL: http://metrobloggen.se/narren
Postat av: LM

Fint du skrev om det!

2008-10-28 @ 14:55:32
URL: http://michelinfamily.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0