Arbetsförmedlingen......

"Har du sökt jobbet i Pajala som SYO" man måste söka alla jobb annars kan vi inte anmäla dig som arbetssökande


Nej, sa jag  - det har jag inte gjort - är det en tjänst ute där, den måste vara ny!


Nej, sa tanten, eller jo, den kom visst idag........... och vi måste ha papper på alla jobb/utbildningar du haft annars kan vi inte verifiera dem - varför har du inte med dem?

Ja, varför tog jag inte med dem - jag har flyttat några gånger och har rent inte den blekaste aning om var jag har alla papper.

Jag har ju lämnat in dem förr - kan de inte spara nått? Rensar de ut folk en gång om året? Även de som är arbetssökande hela tiden eller får ett jobb ett halvår? Det känns så och ger ju ett sånt onödigt merarbete både för klienternas och arbetsförmedlarna.

Fast arbetsförmedlare är de knappast - för de förmedlar inte många arbeten.

Jag är spyless!  Har jag otur får jag inte komma förrän i slutet av oktober - det skulle väl vara optimalt - då kanske jag har hittat något av alla papper som jag borde ha liggandes någonstans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0