Prästbesök

Idag har prästen som ska döpa lillan varit förbi - det gick bra och lillan till och med pratade med honom. Jag tror att det blir ett bra dop - det blir spännande att se hur hon sköter sig i kyrkan, vi har beslutat att ta dopakten först för att sedan följas av gudstjänsten.

Det blir annorlunda att ha dop under ordinarie gudstjänst. Vi har altid haft dopgudstjänst innan. Jag kan inte ens påminna mig om att jag varit på något dop som skett under ordinarie gudstjänst.

Nu kan man kanske inte påstå att jag varit på allt för många dop i mina dagar med det är iallafall ett 10-tal.

FIlosoferar fram och tillbaka på hur jag ska fixa smörgåstårtan och tårtan och när jag ska hinna med att duka och ställa i ordning allt (dekorera muffins t.ex.) Söndagen kommer jag ju inte hinna göra speciellt mycket annat än att klä på familjen.

Kommentarer
Postat av: Bantarbritta

Vad kul att du är med och tävlar om paketet från aromboden, vill du vara med och tävla om kitet från balans i kroppen också? Anmäl dig gärna till den också! :)

2008-09-27 @ 11:06:27
URL: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0