Vilken lycka!

En brukare på ett dagcenter jag brukar vara på när jag jobbar är en mycket positiv man - och "Vilken lycka!" är ett uttryck han använder sig av ofta. Så idag när jag ska städa så känner jag att det är ju så det ska vara. Att man faktiskt ska vara lycklig för precis allt. Tänk så mycket lättare allt blir då!

Att möta livet med den inställningen underlättar naturligtvis även de mindre positiva händelserna. Att glädjas för det lilla och tillvara ta allt som livet har att ge.

Så idag är jag glad och lycklig för att jag ska få fint efter det att jag städat!

Nu ska lillan köras till dagis och sedan ska jag ta tag i städandet!

Ha en toppenfin torsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0