Snart ännu en ledig dag till ända

Det blev inte mycket gjort igår av det jag tänkt - d.v.s. gräva klart runt växthuset...

Jag har bundit upp tomaterna iallafall och hann med att köra en omgång tvätt.

Idag har jag också tvättat. Jag har dessutom frostat av frysen (något som var nödvändigt) efter som någon lämnat dörren öppen för ett tag sedan. Idag tog jag tillslut tag i saken och nu är den fin igen. Jag har även passat på att koka en omgång lingonsylt och gjort en pannkaka som förhoppningsvis kommer att räka till några matlådor - för just nu står jag helt utan!

Jag tänkte att det var lika bra att passa på att frosta av frysen när den iallafall inte innehöll allt för mycket - detta innebär alltså att vår lilla fryr i det närmaste är tom just nu. Jag har väl två kilo lingon kvar och så en halv liter blåbär kvar från förra sommarens skörd - köttfärsen är slut o.s.v. så snart är det dags att fylla på rejält. Jag ska fixa rabarber också och frysa in så det finna i vinter. Rabarberkräm är ju inte helt fel!

Snart är det dags att hämta upp de större tjejerna och åka och äta - för DET var det längesedan vi gjorde.

Hoppas att ni haft en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej nu kan du tävla om en sensuell och sexig babydoll i tre delar



http://millahoman.blogg.se/2009/july/tavling-babydoll.html



Var gärna med :)

2009-07-21 @ 23:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0