Härliga, soliga tisdag

Lillan är lämnad på dagis och jag har kikat på när mittersta spelat brännboll (och hon slår - med det menar jag prickar bollen - med det riktiga brännbollsträt - inte plättvändan)

Nu är jag hemma och tänkte fixa och dona lite här hemma innan det är dags att hämta lillan på dagis!

Det blommar för fullt här hemma nu


Körsbärsträdet står i full blom nu!

Djurlivet i trädgården består av en handfull trastungar som kastats ur boet + en omgång som inte kastats ut än.
De är riktigt fula och inte speciellt smarta så jag tror att några stryker med.



Dammen är full av grodyngel - har räknat till över 100 stycken så det kommer att bli många grodor i sommar.



I övrigt så har vi ett par svartvita flugsnappare som huserar i en holk, några utkastade gråsparvsungar som just lärt sig flyga samt iallafall en ekorre.


Kommentarer
Postat av: Cilia

Du har så duktiga barn. :)



Härligt med djur (som inte är måsar - men trastar är ju inte heller nån höjdare)! Har lillan sett några fler börnar i skogen?

2009-06-09 @ 11:27:57
URL: http://dq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0