Sjukt trött!

Jag är så fruktansvärt trött! Sover bra och länge -  så det är inte det somdet hänger på.

Ikväll spelar den stora match i Alvik.

Imorgon ska jag jobba 7-15.30 och har utvecklingssamtal med lillan efter det. Det blir kul att jobba där igen, det var ju ett tag sedan nu.
På fredag är det examen!

För min del är sommaren över - myggen harinvaderat och jag har så svårt för att kunna acceptera att mygg över huvudtaget måste existera!!

Det är inte ett mygg utan miljoner, visst ett och annat kommer naturligtvis  från dammen och det problemet kommer säkert att avhjälpas en del av grodorna, men jag har inte sett många mygglaver i dammen!

Idag har jag iallafall hunnit med att tvätta två omgångar tvätt och klippa det mesta av gräsmattan! Nu väntar jag bara  på att allt jag sått ska börja växa så  att jag kan täcka med gräsklipp, för det ska ju vara effektivt både gödningsmässigt och för att hålla fukten kvar i jorden och sist men inte minst hålla ogräset borta.

Jag funderar på om något är galet eftersom inget  verkar gro i mina pallkragar! Vitlöken växer iallafall ovan jord, men det är det enda. Morötterna har inte kommit upp, inte dillen eller salladen. Eller det har kommit upp några morötter - eller om det är dill, men inte i pallkragen där jag satt dem utan i den bredvid.

Eller sockerärtorna som jag satt har kommit upp - iallafall några av dem *s*, men så här illa har det nog inte varit någon gång tidigare! - det känns inte så iallafall - även om jag antar att det inte brukar ha kommit speciellt långt innan examen andra år heller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0