Totalt skruppelfri

och det står jag för *s*.

Jag har läst på ett par olika ställen senaste tiden att om man säljer saker man fått så är man väldigt otacksam och i vissas ögon helt enkelt en hemsk människa.

Saker jag har fått vare sig det handlar om saker, böcker eller kläder säljer jag med gott samvete vidare om jag inte har lust att behålla det.

Det är inte det att jag är snål, jag bara försöker få vardagsekonomin att fungera - att jag sedan först låtit några olika familjer kolla igenom och ta det de vill ha (det har väl blivit 3 flyttkartonger senaste tiden ) spelar liksom ingen roll. Om nu någon skulle se ett plagg som vi fått av dem till salu på Tradera - så får de väl ropa till om de nu tycker att det är fel att jag säljer plagget de gett oss och vill ha tillbaka det. Jag har inte en susning om jag fått ett plagg från A, B, C eller kanske till på köpet Ö eller om jag köpt det själv - för otaliga plagg är inköpta på loppis, på Tradera eller Röda Korset. Jag är tacksam för alla kläder vi fått av olika människor och har gett bort minst lika mycket som jag fått genom åren. Även om det nu skulle råka bli att jag säljer plagg från någon som inte vill att jag ska sälja plaggen vi fått av dem.

Jag har inte dåligt samvete för det alls - och jag hoppas innerligt att de som fått saker av oss inte känner att de inte äger de saker de fått och att de gör vad de vill med dem - detta inkluderar att sälja dem på loppis, Tradera eller vad som helst.

Av de saker jag har ute just nu på Tradera skulle jag säga att majoriteten är kläder jag köpt själv. Jag skulle säga att max 50 plagg som jag har ute (av dryga 300) är sådant jag fått (och det av flera olika människor).  Sakerna som inte säljs hamnar på Kupan - eftersom det inte varit någon som velat ha dem.

Kommentarer
Postat av: marie

jag håller helt och fullt med dig, om man inte behöver, kan ha eller använder en del matriella ting så är det bara att sälja iväg, annars så hamnar man på Oprah med hennes feng shui team!

2009-03-12 @ 18:17:27
URL: http://mimmel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0