Blev ingen kartonggenomgång...

Istället blev det att jag började flytta pallkragar, en är flyttad och klar för  sådd, de andra ska följa efter senare. Jag har sått lite dill och isbergssallad också.

Rönnen är rensad på rotskott (en del var många år) och de som dög till något är uppkapat och ska läggas på torkning - det blir kanske iallafall till en uppvärmning i vinter. Mest har det alltså blivit småpyssel utomhus idag.

Nu på kvälskvisten har jag gjort negerbollar och snickersrutor, en sockerkaka står i ugnen och sedan ska jag grädda en pannkaka.

När jag väl börjar husera i köket kan jag vara ruskigt effektiv.

Pannkakan ska bli till matlådor till jobbet - det övriga ska jag bjuda på om jag får besök.

Det är ett måste  att ha matlådor klara i frysen ifall jag ska i väg och jobba  eftersom jag kan få veta det på morgonen. Sedan kommer jag ju att jobba 12-timmarspass på mitt sommarjobb och då behöver jag jubåde lunch och middag de dagar  jag jobbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0