Vilken eländig början på dagen...

Stora tjejen skulle ha träningsmatch idag - upp vid 7 och kollade deras lagsida - det behövdes fika till dagens match - så jag gjorde en omgång muffins - så långt var allt bra.

Johan och den stora for iväg (utan muffins) och jag och lillan tänkte komma lite senare med fikat. Jag plockar lite och ber lillan gå och sätta sig i bilen - hon kommer in och säger att den är låst....

Nyckeln hittade vi naturligtvis inte och visst - det går ju att cykla så jag baxar ut cykel och cykelkärra ur vinterförvaringen. Vad upptäcker jag då? Jo, det är punktering på cykeln! Då hade jag ledsnat på eländet och gick in och började städa toaletterna istället.... mittersta plockar lite i hallen - då blir ju nått gjort iallafall. Johan kom hem och hitta bilnyckeln (jag tror han gömt den *s*) men jag har ingen lust att fara på fotboll, jag är ju redan på så dåligt humör....
Han tar de andra tjejerna med sig och jag river ut sängkläder, plockar bort jackor som hänger framme, går ner för att köra igång en maskin med tvätt (vi har inga stora lakan som är rena...) Ser att jag inte plockat bort alla vinterkläder jag tvättat och påbörjar det - lägger ner min vinterjacka i en kartong för vinterförvaring och upptäcker något tjockt i innerfickan - då kommer jag på att det är ju DÄR jag hade lagt presentkorten från i julas - som jag har letat efter dem!

In med tvätten i maskinen upp och dammsuga lite och köra igång diskmaskinen. Nu är kaffet på kokning och jag tar en paus och skriver under tiden. Kaffet ska avnjutas ute på altanen tillsammans med en bok!

Ha en trevlig dag! Nu känns det lite mindre eländigt iallafall!

Kommentarer
Postat av: Filmbloggen

Hej!



Tack för att du tävlade förra månaden, tyvärr verkar det inte som om du vann =/ men ! ny månad betyder ny tävling. NU MED ANDRA PRIS



Första pris 500:-

Andra pris Austin Powers eller The Truman Show

2009-05-02 @ 14:55:33
URL: http://www.filmbloggen.devote.se
Postat av: Cilia

Hoppas att dagen fortsatte bättre!

2009-05-02 @ 19:56:54
URL: http://dq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0