Självhushållning

är något som alltid intresserat mig, även om jag inte är självhushållande alls i någon utsträckning.

Nu i höst har det iallafall blivit äppelmos så det ska räcka för ett år framåt.
Igår kokade jag lingonsylt(men jag har mer lingon i frysen), hjortronsylt och jordgubbssylt.

Nu är vi i färd med att ställa iordning matkällaren och då kommer jag att ha möjlighet att lagra potatis och rotfrukter på ett betydligt bättre sätt än vad jag kan nu. Vi ska även skaffa en större frys så att man verkligen kan förvara större partier av mat - t.ex. broccoli och annat som trivs bra i frysen.

Det ska bli spännande att se hur det blir när det är klart!

Nu ska jag ta tag i bullbak och annan bakning eftersom mittersta fyller år i helgen!

Kommentarer
Postat av: jennie

fin blogg :) gå gärna in på vår och kommentera lite om du har lust :D

2009-10-10 @ 16:29:02
URL: http://jennieerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0