Vilken lycka! Städdag idag

Nu ska jag strax skynda och hämta lillan på dagis - tråkigt nog så har jag inte hunnit städa speciellt mycket här hemma under tiden hon varit på dagis så det får vi ta när hon kommit hem.

Känns som att det är läge med en mer grundlig städning idag.

Naturligtvis jobbar Johan över så inte blir det någon hjälp från hans sida heller - vilket är det vanliga ...

Ja, det är väl så det ska vara - jag är ju ändå bara hemma så visst borde det vara jag som tar det, tyvärr tycker jag att det tar så eländigt mycket tid bara.

Jag menar bara att dammsuga tar ju minst 20 minuter varje gång - och då måste saker plockas undan också. Visst märks det också att vi eldar med vet och tar in veden genom huset för tillfället också - det blir en hel del skräp av det med.

Nej, nu ska jag hämta lillan och sedan hem och dra igång städandet.

Tvätten är klar för dagen och det är alltid något - jo, tvättkorgarna är i stort sett tomma!

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: CIlia

Väljer Johan kanske att jobba över på torsdagar? ;)



Jag borde också städa... Men jag är så trött. I går kväll sa jag till en annan i tvättstugan att jag gillade att tvätta "på söndagar, för det är så lugnt." Det var inte förrän på väg upp i hissen som jag kom på att det var onsdag och att det antagligen var därför hen såg så förbryllad ut....

2010-02-18 @ 11:35:04
URL: http://dq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0