Städdag igen då!

Jag är fortfarande väldigt trött och det börjar märkas på humöret också tycker jag.

Idag har jag iallafall hunnit med att köra igång diskmaskinen innan jag körde lillan till dagis, åkte direkt på affären och veckohandlade, hem och packa undan alla varor och plocka ur diskmaskinen. Eftersom det är städdag och jag jobbar ikväll så har jag motionerat dammsugaren lite iallafall.

Ungarna får ta över när de kommer hem i eftermiddag och göra vardagsrummet och sina rum.

Julen är utdansad och som vanligt finns det inga lampor som fungerar *s* jag hoppas Johan fixar lampor idag innan han åker hem från jobbet.

Kylan lugnade ju ner sig, men nu är det ner mot -20 igen och det blir inte roligt att cykla till och från jobbet idag, men det går.  Fick en stegräknare i julklapp och försöker verkligen röra på mig, men jag är lite skeptisk på att den fungerar i alla lägen (jag vet att den inte räknar stegen om man inte tar 5 stycken på raken) .
Jag har tänkt redovisa veckans steg efterföljande måndag, men iallafall i måndags gick det bra och jag passerade 10.000 steg, i tisdags blev det bara 6.000 trots att jag gick en lång promenad på jobbet (cyklade till jobbet också, men det räknar den ju inte) - igår blev det 5000 steg och det stämmer kanske eftersom det inte blev några långa turer, men jag var ialllafall och simmade med lillan på badhuset också.

Idag när jag kom hem från dagislämning och handlande (där jag gått en hel del) stod stegen bara på 500.... och det kan bara inte stämma eftersom jag var uppe på 300 när jag åkte *s*  vi får väl se vad resultatet blir idag - jag hoppas att det blir lite mildare så att vi kan ta en promenad på jobbet ikväll också.


Nu ska jag ta och dricka en kaffekopp innan det är dags att hämta lillan på dagis. Imorgon ska hon få vara hemma!

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Emma

Ett tips: gå med http://www.gratis5.se/user/register/magnin Det går snabbt att gratis få presentkort och finns presentkort på nästan alla kedjor. Tog mig bara 3 veckor att få ihop till det första. Går man med via länken ovan får man just nu 25 extra poäng, dvs. totalt 75 mot annars 50. Så passa på!

2010-01-18 @ 01:16:02
URL: http://emmamagnin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0