Urbandagen

och enligt bondepraktikan dagen som ska spegla vädret i juni.  Det ser illa ut eftersom regnet öst ner idag. Så jag hoppas verkligen att det ska ha fel eftersom väderprognosen visar fortsatt regn och kallt de kommande dagarna.

Det ser iallafall ut som att det inte blir regn i kväll eller de kommande kvällarna hellar och det är absolut trevligt eftersom det är skönare tat vara ute på promenad om det inte regnar så förjordat.

Annars rullar det på. Mycket jobb här hemma, många arbetstimmar på jobbet och så en del arbete med företaget också.

Strax ska jag dra igång med lunchen och sedan planera veckans storhandling. Imorgon blir det bakning av matbröd, inköp av matvaror och kanske om jag hinner även bakning av kladdkakemuffins och någon kaksort.
Utvecklingssamtal för äldsta står också på schemat innan det är dags för kvällspasset.

Torsdag blir naturligtvis städdag och så har jag tänkt försöka hinna med att baka något då också - även det innan det är dags för kvällspass.

Ha en bra dag och hoppas att det inte regnar lika mycket där ni befinner er.

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Urban, Vilhelmina, Blenda ska sommaren vända. Har jag för mig att mamma brukar säga. Är det inte så att om det är dåligt väder dessa dagar så ska det bli en fin sommar? Så har jag alltid trott.

2010-05-30 @ 17:39:18
URL: http://ullabella.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0