Skräpfredag!

Idag har vi varit och fixat på banken - bundit räntor, förhandlat lite och fört över en del pengar till ett nytt sparande, passat på att betala av ett litet lån. Mitt under besöket ringde mitterstas gymnasiklärare och sa att äldsta tjejen hade gjort illa sig och behövde åka och kolla upp ryggen. Så iväg från banken och upp på akuten - att det inte skulle kunna kollas på VC förstod vi. Många röntgenplåtar senare så blir det dock fastställt att det bara är en riktigt ordentlig muskelskada och intet på skelettet.

Väl hemma kommer posten och kommunen har sagt upp ledsagningen i den form den varit och jag går från 25% med en lön på 103:- / h + OB (jag har bara jobbat helger så iallafall 150:-/h) till ett arvode på 1100:- jippie!
Jag hade mer när jag var kontaktperson för 10 år sedan.... och timmässigt är det detsamma som ledsagningen.

Det är ju inte bara lönen som sänks utan jag tappar ju också tjänstepensionen - jag måste även ta bort överföringen till facket och börja betala varje månad istället. Pissigt alltså

Ja, för första gången hade mitt studielån minskat och efter i år så blir det ännu mindre.

Men det finns ju jobb till alla som vill ha sägs det ju.... jag har ju bara sökt jobb sedan 2008 - så snart 3 år och hittills har jag då inte fått något!

Spyless blir man iallafall!

Kommentarer
Postat av: elfina

Tja! hoppas du njuter av helgen=)

gillar du scrapbooking? i så fall har jag en

tävling på min sida jag tror du skulle gilla!

Ta e titt om du vill..



Chio!

2011-02-05 @ 17:39:41
URL: http://elfinas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tävlingen om örhängena är nu avslutad kolla om det blev du! :)



lycka till!! :)

2011-02-06 @ 11:47:06
URL: http://tussex.blogg.se/
Postat av: britta bloggar

Nu är tävlingen i samarbete med IoB-butiken avslutad! Kika in och se om det var du som vann! Imorgon drar jag dessutom igång en ny tävling!

2011-03-28 @ 21:48:55
URL: http://brittabloggar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0