Trädgårdsryck!

Ja, idag har jag fått ett ryck och planterat solrosorna i rabatten - de har stått där ett bra tag, men jag hade inte tänkt gräva ner dem, nu gjorde jag iallafall slag i saken och satte ner även de som var kvar i växthuset i sina små såkrukor....

I växthuset växer det så att det knakar!



En av våra kaktusar blommar :-)


Tomater, chili & persilja

Jag har redan skördat 5dl persilja och 1 dl basikika och frusit in. Chiliplantorna producerar frukt så det står härliga till och busktomaterna har fullt med tomater inte mogna än på ett tag , men iallafall. De vanliga tomaterna har också börjat få tomater - trots att jag satte dem betydligt senare än vad jag borde ha gjort.


En av chiliplantorna


Fler tomatplantor, chili o.s.v.

Utomhus är det dock inte lika roligt :-( rädisorna gich i blom på en gång, salladen har inte alls grott som den ska och detsamma gäller rödbetorna.



Potatisblasten har iallafall växt och dillen är på gång, även om det inte ser ut att bli ett lika bra år som i fjol så satte jag mer i år så vi lr få dill så vi klarar hela året även denna gång.

Löken har blast och morötterna, vitlöken likaså, mn det är ju svårt att veta om det blir annat än blast.

Äpplen får vi iallafall gott om, inte som rekordåret 2009, men bättre än förra året.

Till viss del beror den dåliga tillväxten på torkan, vi har inte fått nått regn att tala om på hela sommaren. Visst det var ordentligt med regn ett par dagar, men det gjorde inte mycket till eftersom jorden redan var så torr.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0