Noblessformar och jordnötskakor!

Japp, bakning pågår!
Jordnötssmörkakor - receptet har jag snott från Söta saker
 
2 3/4 dl vetemjöl
1/2 tsk salt
1tsk bakpulver
Drygt 1 dl socker
Drygt 1 dl farinsocker
Drygt 100 g smör
Drygt 1 dl jordnötssmör
1 ägg
1/2 tsk vaniljpulver eller 1 tsk vanlijsocker
Blanda socker, farin, smör, vaniljpulver och jordnötssmör. Vispa i ägget.  Blanda mjölet med salt och bakpulver och rör i. Forma till små bollar och lägg  på plåt med bakplåtspapper. Platta ut bollarna med en gaffel så att de blir  randiga. Grädda i 190-200 grader i mellan 8 och 10 minuter.
P.S. Dessa ska jag inte baka mer - för jag kommer inte kunna låta bli att äta upp dem...
 
Noblessformar - det receptet kommer från mormor
 
175 grader
300g smör
1,5 dl socker
3,5 dl vetemjöl
1,5 tsk bakpulver
 
resten får ni räkna ut själva - för så ser receptet ut ;-)
 
Nej, men tryck ut degen i aluminuimformar (jag återanvänder mina) och grädda tills de fått färg - jag fick ca 40 st.
När du tagit ut dem lägger du bara på en platta choklad (det finns 32 plattor i varje ask)
 

Kommentarer
Postat av: sofia- Med pågående tävling!

Åh gud va gott d såg ut =)

2012-09-07 @ 16:26:11
URL: http://soffanmedco.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0