Tung dag!

Idag var det begravning för mina kusiners pappa, min mosters man. En oväntad händelse att han gick bort. Det var min första borgerliga begravning och trots att vi inte stod varandra speciellt nära så var det väldigt ledsamt.
Jag brukar finna begravningar rofyllda och det ger mig ett lugn - denna gång var det inte så. Om det var avsaknaden av det bekanta, de kristna orden, psalmerna, kyrkorummet eller något annat vet jag inte. Begravningen var personlig, det var en fin begravningsakt men jobbig, inte bara för min moster och mina kusiner utan även för så många andra. 
 
Jag själv vet redan hur jag vill ha det - jag ska kremeras och inte ha någon gravplats en minnesgudstjänst i kyrkan och så får det vara bra med det!
 
En tung dag, men även en fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0