Skolstart

Minsta är levererad till skolan för att börja tvåan! Mittersta är levererad till Läroverket inne i staden för årskurs 8 - andra året av tre i specialklassen för musik.
Den äldsta är fortfarande hemma, men ska snart dra sig till den stora skolan långt borta, men ett par hundra meter för nära för att hon ska få åka buss för att påbörja sitt första år som gymnasist. Naturvetenskapsprogrammet som det heter nu för tiden!
Det är en djungel att veta hur man bästa ska läsa när man måste göra så många val, men jag tror att hon har ganska klart för sig hur hon ska välja - att jag sedan är lite insatt gör det ju inte svårare - eller det är kanske det det gör.
 
Om jag kunde välja skulle jag se till att läsa moderna språk fullt ut, men även få in samhällskunskap, kemi, fysik, biologi och så matte upp till 5 - det är ju jag, men det ger bäst förutsättningar för vidare studier.
 
Ha en bra dag - jag ska försöka beta av lite på listorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0