Det här med arbetsförmedlingen

Enligt min handlingsplan från arbetsförmedlingen ska jag: "Varje månad mellan den 25te och den 28de ska du kontakta Arbetsförmedlingen genom att ringa telnr 0771416416. Samtalen ska handla om vilka jobb du har sökt, arbetsgivare du har kontaktat, aktiviteterna som du har valt att delta i och vad det är för planer som du har för ditt fortsatta arbetssökande. Sen kommer Af att matcha dig mot lediga jobb. (Alternativt får du besöka Direkt Service, Arbetsförmedlingen Piteå). " Idag var alltså första gången och förutom kötiden (15 minuter) tog samtalet 30 minuter ungefär - jag visste inte vad jag skulle säga och speciellt ledande frågor fick jag inte heller. Fick två matchningar som killen inte kunde berätta något om alls utan jag måste kontakta arbetsförmedlarna som stod som kontaktpersoner - en av dem på kontoret i Piteå och en i Arjeplog. Den i Piteå sa jag spontant - men har inte hon semester?!  Jo, det ser jag nu - återkommer 15/7.  Varför kan de inte skicka ut dessa jobb till folk då? Sparar de dem till speciella personer?!  Den andra i Arjeplog skulle jag kontakta imorgon - men Hallå?! Jag jobbar ju!!!! Är det självklart att jag kan gå ifrån och ringa? Nej, det är ju inte så självklart.  
 
Inte kunde jag redogöra för vartenda jobb jag sökt senaste månaden!  Vilka företag/rekryteringsfirmor jag varit i kontakt med o.s.v.  Kanske måste man logga det också så att det förutom att jobba heltid ska sökas jobb på heltid + logga allt angående sökta jobb, datum, klockslag, företag och kontaktpersoner ;-)
Killen tyckte att jag kunde jobba i Kristianstad i 3 månader - klart jag kan - det går ju att bo i tält eller nått!
 
Kanske skulle jag starta en privat arbetsförmedling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0