Kockens Choklad Mousse 70%.

Jag är med i testpanelen Smartson pch får testa lite olika saker ibland om jag har tur
 
Denna gång har vi testat Kockens Choklad Mousse 70%. 
 

Från Kockens hemsida:
För dig som älskar mörk choklad är detta den givna desserten. Vårt recept är hämtat direkt från det italienska köket där man har en lång tradition av att kombinera kakaons naturliga bitterhet med en välbalanserad sötma. Komplettera endast med mjölk. Servera och njut!

 

 

Mitt betyg: 3

 

Jag älskar choklad även mörk, men denna gjorde mig besviken - stabbig och inte speciellt god utan rätt bitter smak - trots det väldigt söt. Om jag gör den igen kommer jag att blanda i vispad grädde för att få en bättre konsistens och mildare smak

 

Innhåll: 

Två påsar mix (à 57,5g): chokladpulver (minst 70% kakao, kakaosmör, socker), socker, kakao (lågfett med 12% kakaosmör), potatisstärkelse, glukossirap, härdad vegetabilisk olja, emulgeringsmedel (mono- och diglyceriders ättiksyraestrar), mjölkprotein, gelatin, arom.

Innehåller andra vegetabiliska fetter än kakaosmör. 

 


Kommentarer
Postat av: Fnulan

MUUUMS!!!!

2013-03-21 @ 21:49:54
URL: http://www.femme.se/fnulan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0