Chli - Hammenhögs

Jag har testodlat några av årets nyheter från Hammenhögs
 
Jag bor i Norrbottens kustland och tillhör odlingszon 5.
 
 
Chili
Capsicum anuum
Anaheim
 
Relativt mild smak som lämpar sig i sallader och på grillspett. Vill ha mycket sol. Frukterna blir upp till 20 cm långa. Skördas från att frukterna är gröna till att de är röda. Beskär på hösten. Flerårig om den får övervintra inomhus på ljust plats.
 
Så här gjorde jag: Eftersom vi bor långt ut och utplantering sker sent så förkultiverade jag dessa fröer. Jag sådde sista veckan i mars.
 

Omdöme:
Majoriteten av alla frön jag sådde grodde och utvecklades till fina plantor. Sparade tre som satt frukt som snart är dags att plocka.
 

Bild 20/8 2014

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0