Tomat - Hammenhögs

Jag har testodlat några av årets nyheter från Hammenhögs
 
Jag bor i Norrbottens kustland och tillhör odlingszon 5.
 
 
Tomat
Solanum Lycopersicum
Trigrella
Tomater med strimmigt skal och fin smak. Fräsch i sallader och på smörgås. Ger bra skördar med relativt tidig mognad. Lämplig för inomhusodling likväl såväl som utomhus. Behöver bindas upp. Kom ihåg att ta bort sidoskotten (tjuvarna).
 
Så här gjorde jag: Eftersom vi bor långt ut och utplantering sker sent så förkultiverade jag dessa fröer. Jag sådde sista veckan i mars .
 
 
Omdöme: Majoriteten av alla frön jag sådde grodde och utvecklades till fina plantor. Plantorna blev kraftiga och ger riklig skörd. Jag har odlat mina i växthus.
 
 
Bild 20/8 2014 

Bild 20/8 2014

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0