Det är inte enkelt!

Det är mycket som inte är enkelt och just nu är det sannerligen mycket som inte är speciellt enkelt.
Det mesta är tvärt om väldigt komplicerat.
 
Det är omorganisationer på gång på jobbet. I slutändan tror jag att förändringen blir väldigt bra, men det är många bitar som ska falla på plats och en hel del tjänster som ska tillsättas.
 
Vi hade en del planer inför sommaren, men eftersom min tjänst avslutas 30/6 och vad som händer sedan är oklart, så har vi inte kunnat fullfölja. Jag vet i dagsläget inte hur sommaren ser ut till fullo, men det verkar som att jag kommer arbeta på min nuvarande dagliga verksamhet samt min gamla dagverksamhet fram till 19/7. Boendepatrullen kommer jag serva vid behov t.o.m. 14/6.
Sedan ska jag tillbaka på gamla verksamheten 3/8 - 9/8 och på min nuvarande 10-16/8 - efter det har jag ingen aning.
För första gången i mitt liv har jag dock betald semester (fast det är ju klart - min anställning tar ju slut - så den intjänade semestern och mertiden kommer väl betalas ut i pengar). Går jag tillbaka till timanställning igen betyder det ju också att jag inte får lön i juli..... och bara halv i augusti :-( .
 
Makens arbetssituation är inte heller solklar - han är varslad sedan länge och går sista maj - eventuellt - för de har inte fått något besked än om hur det blir.
 
Nu är det bara hoppas på att det växer bra här hemma i sommar så att förråden blir fulla över vintern - för som vanligt så vet man aldrig vad som händer!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0