Städning på fel dag

Städningen här hemma är mycket eftersatt!  Med jobb 100% och lite till med en kropp som redan vid total ledighet vill ge upp av trötthet vissa dagar har jag prioriterat arbetet med odlandet före städningen. Jobbet i trädgården ger mer energi än vad det tar och i nuläget känns det viktigt.
 
Tyvärr så tar det en hel del energi när det inte är städat också - och nu har det gått så långt att jag måste ta tag i det. 
 
Vi har för stort hus för att jag ska orka med att hålla efter dammet - dammtorka skulle jag behöva göra två gånger i veckan och den tiden och orken har jag då verkligen inte.
 
Ingen annan i huset skulle ens komma på tanken att det skulle behöva dammtorkas!  Måste jag påpeka att det ska göras (och sedan tjata i flera veckor då går det ju mer energi till det än att göra det själv.
 
Så efter drygt halva arbetsveckan så har jag i alla fall påbörjat städningen.  Klart kommer det knappast bli, men det kan i alla fall inte bli sämre!
 
Trevlig kväll!
 

Kommentarer
Postat av: Sandra - Mamma til wilmer och JOline

Var med och tävla om presentkort på 1000 kr från Bon A parte.
Tävlingen hittar du här: http://sandrasblogg.vimedbarn.se/tavling-vinn-1000-kr-i-presentkort-hos-bon-a-parte/#comment

2015-05-28 @ 21:28:33
URL: http://sandrasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0