Utfodringsplats 1

Eller det är ju några foderalternativ på denna plats.
 
Solrosfrön, talgbollar och en klocka med fett och frön i. 
 
Välbesökt de flesta dagar, främst mesar. Talgoxarna är absolut flest närmare 30 individer kan jag räkna till vid matning och i träden. Blåmesar runt 6-7 stycken. De hade inget bra år med ungarna hos oss i år. Glädjande är att jag har två svartmesar också. En handfull talltitor har också hittat hit.  Annars är det pilfinkar som är 10-15 individer, ett par nötväckor, en större hackspett och en grönfink som hälsar på. Har hittills inte sett någon domherre vid utfodringen, men hör dem ofta när jag är ute så jag vet ju att de finns där. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0