Måndag igen

veckorna bara rusar förbi och jag är trött - så in i Norden trött.

Ungarna är lediga från skolan idag eftersom det är Valborgs - vet inte om vi ska och kika på någon brasa ens.

Inte finns det tid för skolarbete heller när alla tre är hemma - det är nog svårt när bara den minsta är det.  Jag har iallafall fått igång dem att städa :-)  så det kianske blir lite finare i dag än vad det var igår. Källaren ser ut som om en tromb gått igenom rummen, men när ska jag hinna ta tag i det?  Till sommaren?!  Jag tror knappast det hinns med då heller. Egentligen är jag glad att jag lyckas hålla efter så pass som jag ändå gör.

Barnen går i hela och rena kläder, de får mat flera gånger varje dag och jag hinner vara med dem och prata med dem åtskilligt under dagarna.

Samtidigt som jag vet att det straffar sig att göra saker så måste det ju bli gjort!  Johan kan inte både jobba och ta hand om allt här hemma. För om jag nu inte gör saker här hemma så får jag ju dåligt samvete för det....  det är ju dumt, men så är det - för det syns ju inte att jag mår dåligt.

Det skulle sitta fint med att bli "utbränd" inte för att jag tror att man verkligen kan bli det - utmattad - ja, men inte utbränd. Varför lyssnar man inte på kroppens signaler? 

Det är en sak att som jag och många med mig med värkproblematik fortsätter och aktivera sig - för värken försvinner inte för att man lägger sig och slutar röra på sig - aktiviteten i sig kan faktiskt vara positiv också.

Men många jag känner tar bara en värktablett vid värk - utan att ens försöka göra något åt vad som orsakar värken. Varför man har ont måste väl vara bra att veta.

Kommentarer
Postat av: BiTcH

Håller med, bra att veta roten till det onda :-) Och jobbigt då sjukdom/värk/smärta inte syns utanpå...Ibland borde man nästan ha en kroppsdel borta för att bli trodd att man har ont...Fast jag känne ribland att jag får nog skylla mig själv, som alltid är glad och positiv och hjälper till fast jag har ont "biter ihop" tyvärr har man det som end el i det inlärda beteendet av att gå många år uatn att bli trodd...Helst skulle man bara vilja ligga och grina och skrika *FATTAR NI INTE DET GÖR ONT*

Hoppas verkligen du snart kan få hjälp med din värk...//Mia

2007-05-02 @ 15:59:31
URL: http://bitch.mittspejs.se
Postat av: Carola

Fast jag tror att man kanske mår bättre om man trots allt är positiv :-)

Fast det är klart det är ganska skönt att skrika ibland också *asg*

2007-05-03 @ 09:37:10
URL: http://mammamuh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0