Äntligen är all ved

bortforslad från infarten, nu är det bara stickorna kvar och dem ska jag ta hand om imorgon. Jag tycker att vi gjort ett bra arbete som fått bort allt så snabbt - kanske är det för att Jonsson slapp ta hand om allt själv denna gång. Jag har på nått sätt sluppit undan tidigare svängar (men då har det inte handlat om lika mycket ved), nu har stackaren ryggskott och har av förståeliga skäl haft svårt att ta hand om veden på egen hand.

Nu hoppas jag att det fina vädret håller i sig länge, hade veden inte varit bortplockad kunde man nog ge sig den på att det skulle ha regnat mycket de närmsta dagarna bara för att bråka med mig.

Hann en sväng till nya gallerian i stan med syrran och morsan och den största tjejen - medföljande dotter hittade ett par jeans och så inhandlade jag en svart långärmad t-shirt som jag fixat till här hemma som födelsedagspresent till en kille som just fyllt 4 år.

Nu ska jag se om jag hittar de stora tjejerna - det är dags för dem att komma in och göra sig klara - det är ju skola imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0