Bokinventeringen påbörjad!

Som en del i mina  101 saker att göra på 1001 dagar så återfinns dessa

47. Katalogisera mina böcker

48. Organisera alla mina böcker

49. Läsa alla böcker jag har

Nu är iallafall nummer 47 påbörjad. En bokhylla är genomgången och nu återstår blott en här på övervåningen.
En glad överraskning är att jag inte har så många olästa böcker (iallafall inte i den första), men jag vet att det återfinns en del i nästkommande bokhylla.

Tyvärr är det ju också så att det nere i källaren finns åtskilligt fler böcker än vad som finns här uppe.

Flertalet av böckerna i bokhyllan som jag gått igenom kommer dock att förflyttas till källaren - just eftersom de är lästa (en del pocketböcker bl.a.) Antar att några som finns där nere får flytta upp för att hamna i raden av olästa böcker.

Organiseringen av böckerna blir något som också får löpa samtidigt som de två andra uppgifterna.
En hylla för böcker som än så länge är olästa t.ex. Sen där nere får jag väl organisera upp det på bästa sätt senare.  Här uppe kommer det således att inte finnas så många böcker av skönlitterär natur + att en stor del av facklitteraturen kommer hamna där nere den med.  En hel del sådant finns naturligtvis redan där


Kommentarer
Postat av: Mia

Tja
jag har 32 böcker här som Anna ska få, vill du så kom förbi och kolla om det är någon du ej läst och vill ha...

2007-09-24 @ 20:16:34
URL: http://hem.bredband.net/prinsessorna
Postat av: Carola

Tack, men nej, tack - jag har nog med det jag har redan *s*

2007-09-25 @ 13:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0