Bokinventeringen

går sakta framåt - men nu är alla skönlitterära böcker här uppe inskivna.


Facklitteraturen känns inte så nödvändig att inventera just nu och var inte meningen att det skulle göras heller - inte heller barnböcker.

Hittills är det 20 böcker som är olästa - det känns faktiskt ganska mycket om jag ska vara ärlig. Jag hoppas och tror att flertalet böcker där nere verkligen är lästa, annars får jag nog problem. Egentligen borde jag nog skicka iväg lite böcker till nya hem, för alla de böcker jag äger behöver jag då rakt inte ha kvar. De tar upp en massa utrymme, och den dagen det blir dags att flytta - ja, då vill jag då verkligen inte dra med mig dem - när jag gått igenom alla - då är det nog läge att se vilka som kan få flytta vidare och vilka som måste få stanna.

Jag skulle så gärna vilja ha bokserierna jag läste som barn - Lilla huset på prärien, Anne på Grönkulla, Svarta hingsten :-) 

Jag har alltid varit omgiven av en mängd böcker och jag har i perioder läst väldigt mycket. Nu blir det för lite skönlitteratur eftersom böckerna till skolarbetet går före och det är så trist. 

Men bokinventeringen är på gång iallafall och det kommer att göra nytta (och visa vilka böcker jag borde läsa härnäst innan jag köper på mig nya böcker).

Jag har belagt mig själv med bokköpstopp tills jag har läst alla böcker jag redan har  - och det är inte snällt med tanke på vilka böcker som finns på olästa listan.... 

Dostojevskijs Brott och Straff

Guillous Den demokratiska terroristen, Vendetta, En medborgare höjd över alla tvivel och I nationens intresse


Liftarens guide till galaxen, Fidel, Förflutenhetens landskap, De upplysta horisonterna

Några böcker av Herman Lindqvist från hans Historien om Sverige serie

Ja, ni kanske förstår vad jag menar - de flesta av böckerna är inget man läser ut på en kafferast precis.

Åter till bokarbetet dock!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0