Tröttsamt

De två större kräks - eller de kräktes i natt - jag pallar inte med spya så maken fick ta precis allt!  Han får ta alla kräknätter för jag klarar det inte - jag kräks jag med - och då får han ju ännu mer att ta hand om. Så han klagar inte en sekund på att han får ta precis allt.

I och för sig så klarar han av att vara utan sömn på ett helt annat sätt än vad jag gör. Får jag inte sova mår jag uselt. Minst 8 h / dygn behöver jag och nu ligger jag mycket minus. Jag hoppas att jag kan sova igen lite tid snart.

I morgon är lillan ledig och vad vi ska hitta på vet jag inte - vi borde bli klara med julklapparna och med julpyntandet, men vi blir nog bara hemma som vanligt - jag vet inte om jag orkar nått annat. Fast julen kommer ju ändå!  Jag har en massa idéer - julgodisbordet är det största projektet och till det behöver jag inte så mycket mer - mandelskorpor ska jag göra och knäck  och så köpa en del frukt till det, men annars har jag både det ena och det tredje. Eller muffins ska jag göra också i och för sig. Saffranspannacotta ska jag också göra, men det blir ju dagen före julafton.

I matväg är det inte så mycket som ska göras - grava laxen, men det är ju inte så avancerat - annars är det inget som kan förberedas

Kommentarer
Postat av: Fina

Usch! Många magsjuka nu. Min sambo dök i helgen. Jag har klarat min som tur är! Magsjuk och höggravid är väl det sista man önskar..

2008-12-17 @ 12:29:46
URL: http://jstg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0