Fredag!

Dagarna rusar förbi och jag sitter inte ens vid datorn och tävlar!

I dag står mest massa hushållsgöromål på schemat - det har blivit eftersatt senaste veckorna måste jag erkänna. Orken vill inte infinna sig utan det känns mest som om jag går omkring i någon sorts dvala.

Stegräknaren tickar på och landar på dryga 10.000 steg varje dag och det är bra. 2009 ska bli ett mer hälsosamt år är det tänkt och efter att fått förhandsinformation om ett bröllop i sommar så känns det mer angeläget än någonsin att komma i form.

Eller i form och i form. Egentligen borde jag göra mig av med en så där halva min kroppsvikt om jag ska ha samma form som när jag var 21 (och 22 också för den delen) - nu är det ju kanske inte aktuellt, men 25kg borde jag bli av med och det känns kanske inte så lockande.

Inga chips och ingen snabbmat alltså och inget godis ska köpas. Läsk kan jag utan problem leva utan, speciellt nu när jag äntligen fått ny kolsyretub till Soda Streamern, för kolsyrat vill jag ha ibland och vatten funkar utmärkt.

Jag har övergått till lättfil och havregryn till frukost och bytt mellanmjölken mot lättmjölk. Det senare borde iallafall ge lite mindre fett.

Vägen mot ett sundare jag kommer på en ny blogg när jag känner inspiration för att ta tag i bloggandet igen.

Ha det gott - jag ska fortsätta med hushållssysslorna och åka och handla inför morgondagans middag.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

God fortsättning!

Har du en stund över får du gärna titta in hos mig och tävla om läckra klor och läslust. Trevlig helg! Och tipsa gärna om tävlingen! :-)

2009-01-09 @ 17:11:49
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: Pernilla

Det verkar vara många som går på lågvarv just nu. Men nu börjar det ljusna, dagarna blir längre och då brukar man få mer energi!

Önskar dig en skön helg och att du hinner ladda batterierna.

2009-01-10 @ 15:39:06
URL: http://livetsommest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0