Hällregn i blåbärsskogen

Idag skulle vi plocka blåbär var det tänkt. Det sägs att det är tanken som räknas, men tyvärr fylls inte frysen med bär bara av att tänka...

Bakade kladdkakemuffins och gjorde matsäck, Mia och hennes dotter kom och vi begav oss till skogen glada i hågen.

Vi han inte ens till skogen innan det började småregna. Men eftersom vi var fast beslutna att få blåbär med oss hem så började vi att plocka.

Då började det att ösregna - vi blev genomblöta på nolltid och trots vår beslutsamhet att iallafall plocka lite blåbär fick vi ge oss av hemåt med oförrättat verk.

Väl hemma och ombytta till torra kläder ( mindre än 60 minuter efter att vi cyklade iväg) avnjöts matsäcken inomhus, med regnet fortfarande stående som spön i backen.

Utdelningen för min del - 4 dl blåbär - det krävs mycket mer för att det ska räcka hela vintern.... men det får jag ta igen en annan dag.

Känns lite uselt speciellt när det nu inte regnar längre, men varken jag eller ungarna är sugna på att cykla tillbaka. Trots allt det blev en burk med blåbär. Plockar vi lika mycket i 9 dagar till då har vi ju fått ihop 4 liter och det räcker ju ett tag. Speciellt om vi lyckas plocka andra bär också.

Jag är för självhushållning och hoppas en dag kunna vara självförsörjande när det gäller iallafall sylt och saft.

Kommentarer
Postat av: Mia

Haha, vi såg nog gode roliga ut som dränkta katter där vi stod vid vägen :-) genomblöta!!!
Tack för blåbärs turen och fikat, supergoa muffins!!
*kram* Mia

2007-07-26 @ 23:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0